چرا موتور جستجو یکی از مهم ترین ابزار های بازاریابی است؟

موتورهای جستجو از قابلیت های پخش و اطلاع رسانی استفاده می کنند و به ما در پس انداز کردن پول کمک می کنند. آن ها سیستم های پاسخ گویی هستند که به صورت لحظه ای امکان تبلیغات هدفمند را فراهم می کنند.بر خلاف تبلیغات معمولی که برای مشتری آزاردهنده است، جستجو به شما کمک می کند تا به مشتریانتان آنچه که می خواهند را در زمانی که می خواهند بفروشید.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
تبلیغات همه جا امکان پذیر است!

تکنیک های هدفمندسازی گذشته


دقیقا زمانی که مطالعه ی کتاب بازاریابی با اجازه (نویسنده: ست گادین) را تمام کردم، وارد یکی از جذاب ترین مکالمه های عمرم شدم. یکی از بچه محل ها که تقریبا هم با من غریبه بود، به سمتم آمد و سلام گفت. او این کار را به همه ی هم سن و سال ها انجام می داد تا مشتری اش را پیدا کند. او از دوستانم راجع به من پرسیده بود و متوجه شده بود که من کارت های فوتبالی جمع می کنم(زمان ما این چیزها خیلی طرفدار داشت). او می خواست که مطمئن شود که علی دایی بازیکن محبوب من است. او به من گفت که بیشتر از 1600 کارت از علی دایی دارد. من به او گفتم که من به کارت های مهدی مهدوی کیا علاقه مندم و کارت های علی دایی برایم چندان جالب توجه نیست. بعد از این ماجرا من به او پیشنهاد دادم که در اینترنت (برای مثال در چت روم های ورزشی یاهو) کارت هایش را بفروشد. او با اطمینان خاطر پاسخ منفی داد.

دلیل آن هم برای من کاملا مشخص بود. او هیچ روش خاصی برای به نمایش گذاشتن کارت هایش نداشت و از روش های بی هدف برای ارتباط با مشتری هایش استفاده می کرد. سپس به او پیشنهاد دادم که برای فروش کارت هایش یک سایت راه اندازی کند. او پاسخ داد که از عهده ی هزینه های سایت بر نمی آید. اما من در این فکر فرو رفتم که قیمت مناسب برای توزیع بی حد و مرز محصولات چه قدر است؟ کارت های فوتبالی هم مانند خیلی از کلکسیون های دیگر ارزششان را از دست می دهند. تنها قیمت آن ها کاهش نمی یابد بلکه میزان تقاضای آن ها هم با شدت زیادی سقوط می کند. من آن زمان کارت های خاکپور را 10 تومان خریدم که هر کدام در زمان خودشان بیش از 80 تومان ارزش داشتند.

بازارتان را هدف گذاری کنید


آن پسر سپس از من خواست که چند کارتی که از علی دایی داشتم را به او بفروشم تا بتواند به مجموعه ی 1600تایی اش اضافه کند. با وجود اینکه هیچ وقت آن ها را نمی فروخت، اما خیال می کرد که در حال تجارت است. من فروش کارت های فوتبالی را در مدرسه انجام دادم و می دانستم که چگونه این کار را انجام دهم. اما در ابتدا به خوبی با آن آشنا نبودم. من سعی کردم که کارت های گران قیمت را به کسانی که نمی خواستند پول چندانی خرج کنند، بفروشم. چه چیزی یاد گرفتم؟ به مشتری هایت چیزی را که می خواهند را در زمانی که می خواهند، بفروش.

روابط عمومی زنجیره ی رابطه را می سازد


روابط عمومی جواب داد، پس من بعضی از کارت های 400 تومانی ام را نشان می دادم تا "آه" و "اوه" دیگران را در آورم. یاد گرفتم که اگر جمعی را اطراف خودتان جمع کنید، بسیاری از مردم از جمع پیروی می کنند تا بفهمند که قضیه چیست و سپس شما می توانید فروش را شروع کنید. من می دانستم که این کارت ها را نمی فروشم. پس چه چیزی را تغییر دادم؟

سازمان و ارتباط فردی سودآوری می کند


من یک آلبوم از بازیکنان مطرح و معروف درست کردم. قیمت هر کارت 15 تومان بود. مهم نبود که ارزش کارت 5 تومان است یا 100 تومان، همه را به قیمت 15 تومان گذاشته بودم. من همچنین کارت های بازیکنانی را که پیش بینی می کردم که مشهور و پرطرفدار می شوند را می خریدم. بیشتر این کارت ها برای فروشندگانشان بی ارزش و فرسوده محسوب می شد. با این وجود من آن ها در عرض یک یا دو ماه فروختم. با وقت گذاشتن بر روی کارت های بی ارزش آن ها و آسان کردن پذیرش سفارش، من پول به دست آوردم. روش فروش 15 تومانی برای من مثل معدن طلا بود. معمولا با این روش کارت های بیشتری را نسبت به کارت های گران قیمت می فروختم. همچنین زمان بسیار کمتری را صرف مرتب سازی کارت ها هدر دادم.

بازاریابی اشتباه وقت را هدر می دهد


پس من تصمیم گرفتم که به آن بچه محل مرحمتی کنم و یک کتاب از نویسنده ی محبوبم را به او قرض بدهم. اما وقتی که از او پرسیدم که آیا یک کتاب بازاریابی رایگان می خواهی، ناراحت شد، با وجود این که می خواستم به او کمک کنم. به جای قبول کردن پیشنهادم شروع به گفتن حرف های نامربوط کرد و ... تمام ناامیدی هایش، تمام عصبانیتش و تمام زمان به هدر رفته ی او غیر ضروری بود. این همان دلیلی است که جستجو مهم است. شما به شکار مشتریانتان نمی روید، آن ها به شکار شما می آیند. شما کلمات کلیدی را انتخاب می کنید و مشتری شما را انتخاب می کند. شما فقط چیزی را که مشتری می خواهد را نمی فروشید، بلکه چیزی را که مشتری با تمام وجود به دنبال آن می گردد را می فروشید.

محتوا چگونه تولید درامد می کند


مثال کارت های فوتبالی 15 تومانی مثال خوبی برای یک سئوی موفق و موثر است. کارت های آن مثال را به عنوان صفحات وب در نظر بگیرید. اگر برای کلمه ای مانند "سئو" رتبه ی خوبی داشته باشید خوب است. اما اگر برای تعداد زیادی از کلمات که جستجوی کمتری دارند، رتبه ی خوبی داشته باشید، در طولانی مدت می توانید مبلغ بسیار بالاتری به دست آورید. عبارات جستجوی طولانی تر، معنی بیشتری را می رسانند و کمتر توسط رقبا انتخاب می شوند، همچنین رتبه ی بالاتری را کسب می کنند.

محتوای اختصاصی نقش روابط عمومی را بازی می کند


قرار دادن عناصر ارتباط جمعی در سایت یا تجارتتان، مانند داشتن کارت های 400 تومانی در مثال است. کسانی که به بخش های جذاب سایت شما لینک می دهند، برای لینک های سایت شما قدرت و اعتبار می سازند. براساس همان قدرت و اعتبار، موتورهای جستجو می آموزند که به بخش های دیگر سایت تان نیز اعتماد کنند و به آن بخش ها هم بازدیدکننده و ترافیک بفرستند.شما می توانید به ترافیک اینترنت به عنوان کارت های فوتبالی من نگاه کنید. به دلیل گستردگی و بی کفایتی بازار، همیشه راه های زیادی برای کسب پول وجود دارد. اگر یاد بگیرید که چگونه ایده ها را گسترش دهید و آن را به دیگران عرضه دهید، می توانید درامد عظیمی را به دست آورید.

پیشنهادهایی برای بهبود تجارت


  • پنج مشکلی را که محصول یا محصولاتتان آن ها را حل می کنند را یادداشت کنید. کدام یک از این مشکلات برای مشتری هدف شما مهم تر است؟
  • آیا محصول شما مشکلی را حل می کند که محصولات مشابه آن را حل نمی کنند؟
  • آیا شما یک مزیت رقابتی منحصر به فرد دارید که شما را در میان جمعیت یکه تاز می کند؟ (که می تواند هدف گذاری بهتر، به روزتر بودن، سریعتر بودن، قابل اعتمادتر بودن، امن تر بودن و... باشد). شما چه کاری را بهتر از هر کس دیگری انجام می دهید؟
  • 10 عبارت یا کلمه ای که مشتری شما ممکن است به جستجوی آن بپردازد را یادداشت کنید.
  • زمانی را که برای پیدا کردن و جذب مشتری صرف می کنید را به همراه ارزش آن زمان محاسبه کنید.
  • پولی را که با نصف کردن و صرف کردن آن زمان بر روی کسب رتبه( بر روی تعدادی از کلماتی که یادداشت کردید)، ذخیره می کنید را محاسبه کنید.
  • از شرکت هایی که در این کار خبره هستند و به شما در زمینه بهبود کسب و کار اینترنتی مشاوره میدهند کمک بگیرید. شرکت مور وب یکی از گزینه هایی است که معمولا به دوستان توصیه می کنیم.

نویسنده : پویا فضلعلی

هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر منبع دارای اشکال اخلاقی می باشد.

#آموزش_سئو #بازاریابی_اینترنتی #آموزش_بهینه_سازی_سایت #آنلاین_مارکتینگ #سئو #تجارت_اینترنتی #بهینه_سازی_سایت #تجارت_آنلاین


نظرات