4 نکته در به روز رسانی الگوریتم پاندای گوگل

تا به حال بروزرسانی های بسیاری برای الگوریتم جستجو گوگل و در این حالت مدیران سایت به فکر تغییر استراتژی خود برای جلوگیری از افت رتبه سایتشون می شوند. بعضی از این تغییرات بسیار مهم هستند به خصوص بروزرسانی ها ی الگوریتم پاندا و شما نمیتونید بگید که این تغییرات برای شما تاثیری نداشتند.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
وب سایت توسینسو

حالا پاندا چی هست؟؟!

پاندا فقط یک بروزرسانی دیگه برای الگوریتم جستجو مثل موارد دیگری که ما در طول این سال ها دیدیم نیست. یک از چیزهای که در پاندا رو خاص می کنه اینکه اجازه می ده بازدید کننده ها به سایت امتیاز بدن. البته خب راستش رو بخواین نه همه ی سایت ها فقط اون سایت های ساده ای که توسط بازدید کننده ها مورد ارزیابی قرار می گیرند و بعدش یک الگوی ارزیابی که ایجاد می شه بقیه کار میوفته دست ماشین ها، که به احتمال زیاد با همون ضوابط انسان این کارو جولو می بره. بنابراین، اگر شما در بهینه سازی وب سایت خودتون اشتباه کنید و فقط بخواهید کاری کنید که ربات فکر کنه محتوای مفید و مرتبط دارید چیزی جز این که یک تیر بزنید وسط پیشونی سایتتون انجام ندادید. :دی

پاندا برای بهینه سازی نتایج جستجو بوسیله حذف مطالب بی کیفیت، نوشته های هرزنامه به کار برده می شود. اولین قربانی های این بروز رسانی کسایی بودن که به اصطلاح خودمون کارخونه تولید محتوا بودند، اما کار به همین جا ختم نشد و این بروز رسانی به انواع سایت های دیگه هم ضربه زد. اما شاید بگید چرا سایت های دیگه هم این بلا سرشون اومد خب سادست به خاطر این که یک تن محتوای نامرتبط و بی فایده برای این که به طور منوعی نیجه سایت خودشون رو بالا ببرند استفاده کرده بودند. سایت های زیادی به این ورت هستند، پس اگه نمی خوایند قربانی بعدی بشید و اگه واقعا می تونید رو پای خودتون یه بار دیگه واستید در ادامه یک سری راهنمایی ها بهتون می گم که براتون مفید باشه

وب سایت توسینسو

چگونه با پاندا مقابله کنیم

هر مرحله ای که خدمت شما در ادامه گفته می شه در جهت حذف محتوای بی کیفیت هست که به شما کمک می کنه با پاندا بهتر رو به رو بشید. آماده اید شروع کنیم !؟؟

وب سایت توسینسو

1. صفحات با کلمات کلیدی مشابه نداشته باشید

دلیل اینکه، کسایی که مثل کارخونه محتوا تولید می کردن سیلی سختی از پاندا خوردن داشتن بسیار ( شاید حتی هزاران نمونه ) صفحه هایی با کلمات کلیدی مشابه بوده. وقتی شما آزادی عمل به چندیدن نویسنده می دین که در مورد هر چی خواستند بنویسند، شما بدون شک، در نهایت با چندین صفحه که کلمات کلیدی موثر یکسانی دارند رو به رو می شوید. مثلا هزار صفحه اسم یک خواننده یا نویسنده کتابی یا یک بازیکن مشهور سینما یا فوتبالیستی رو به صورت مشترک دارند . پس اگه چندین صفحه دارید که یک کلمه کلیدی مشابه رو مورد هدف دارند، اون صفحات رو به سرعت آزاد کنید به خاطر اینکه این مورد می تونه شمارو به راحتی غرق کنه.

وب سایت توسینسو

2. متن لینک ها و لینک ها از راهنماهای مقاله / سایت های با کیفیت پایین تکثیر شوند

Backlink بسیار مهم می باشد البته باید بدونید که کیفیت آن نیز مهم می باشد. این یکی از مواردی هست که پاندا، سایت ها رو جریمه می کنه چون چند تن لینک از فهرست مقالات و محتوای سایت های دیگه قرار داده شده و این سبب می شود سایت به عنوان یک سایت بی کیفیت تلقی شود. علاوه بر این، وقتی نوشته یک لینک تکراری باشه و همیشه مشابه باشه ( و یک کلمه کلیدی داخلش باشه)، پاندا بیشتر بهش مضنون می شه که آیا این لینک به ورت طبیعی ساخته شده یا نه. برای همین هست که بهتره شما انواع مختلف یک کلمه کلیدیتان را استفاده کنید یا بهتر از اون از چند کلمه کلمه کلیدی استفاده کنید.

وب سایت توسینسو

3. تمام سایت خود را تمیز کنید

پاندا یک سایت رو به طور کامل مجازات می کنه، و به عنوان یک نتیجه، حتی اگر شما صفحات برجسته ای هم داشته باشید اما همچنین تعداد زیادی همه صفحه داشته باشذ که نه خوب هستند و نه بد ، تمام سایت شما پویش خواهد شد. تنها راه برای حل این مشکل هم حدف این محتوای بی کیفیت هست و منتظر موندن برای اینکه خزنده یک بار دیگه سایت شما رو پویش کند.

وب سایت توسینسو

4. از ابزار های تولید کننده اتوماتیک محتوا و جمع کننده صفحات مشابه دوری کنید

ابزارهای تولید کننده صفحات کاری به کیفیت صفحه ندارند و به همین خاطر هست که امروزه به خصو چندان محبوبیتی ندارند. همچنین ابزار هایی که فحات مشابه به فحات شما رو گردآوری می کنند هم به شما آسیب می رسانند به این دلیل که این جور صحات دارای محتوای اصلی نیستند. این فاکتورها مهمترین دلایلی هستند که بسیاری از سایت های برای رقابتی کردن فحات خود استفاده می کنند اما چیزی که انتظار ندارند اینکه توسط پاندا ضربه اساسی می خورند. اگر شما یک سایت فروشگاهی راه اندازی کردید، وظیفه ی شما چندان راحت نخواهد بود به این دلیل این حرفو می گم چون از این موارد به راحتی نمی تونید خلاصی پیدا کنید اما اگر شما محتوای اصلی را به انها اضافه کنید، سبب می شه شانس شما برای برگشتن رتبه شما افزایش یابد.

وب سایت توسینسو

5. صفحه ای فقط با یک دوتا پاراگراف درست نکنید

با اینکه ساخت این جور صفحه ها راحت هستش، و صاحبان سایت، محبوبیت سایت خودشون رو با این حرکت شروع می کنند یعنی ساخت صفحات زیاد با محتوای کم . اما دیگه زمونه تغییر کرده، قوانین عوض شده و این کار به شما ضرر می زنه. شما دو راه کار بیشتر ندارید یا متن بیشتری اضافه کنید یا کلا اون صفحه رو پاک کنید.

وب سایت توسینسو

6. پاندا محتوای جدید رو دوست داره

اخبارها و مطالب جدید همیشه مورد علاقه موتور های جستجو بوده اما با پاندا این مورد اهمیت بیشتری پیدا کرد. در حقیقت، حدود 35% از جستجو ها مورد تاثیر قرار خواهند گرفت به این خاطر که کارایی به صفحات جاری خواهد داد. خب!، این مورد رو به سختی می شه به عنوان یک دلیل برای تبدیل کردن سایتتون به ماشین خبرگزاری در نظر داشت اما اگه شما می خواهید مدام محتوای جدید قرار بدید، این روش به شما کمک می کنه.

وب سایت توسینسو

7. محتوای قراضه ممنوع :دی

در پاندا محتوای به درد نخور اغلب مثل محتوای تکراری در نظر گرفته می شود. پس اگه شما مقالات چرخشی استفاده می کنید، این کار پایان خوشی براتون نخواهد داشت. در حالی که با مقاله سایت ها شما آزادی بیشتری در ترجمه و تفسیری آزاد برای محتوای خود دارید، با این توصیفات این یک ترفند برای سایت های فروش می باشد به این دلیل که اگر شما واقع بین نباشید، راه های بسیاری برای شما در زمینه یک توصیف 100 الی 200 کلمه ای برای نخواهد ماند. با این حال، سعی کنید توصیف خودتون رو تا جای ممکن به محتوای اصلی نزدیک کنید.

وب سایت توسینسو

8. با لینک های وابسته و تبلیغات با احتیاط برخورد کنید

یک تن لینک خروجی بسیار بد می باشد اما از اون بدتر یک تن لینک وابسته هست که خیلی برای یک صفحه زیاد می باشد و شما حتما مورد عنایت پاندا قرار خواهید گرفت :دی . به همین دلیل شما باید تعداد لینک های وابسته برای یک صفحه را کم کنید. برای اینکه موثر تر بشه، شما می تونید اون لینک ها رو غیر قابل دنبال کردن کنید، اگه البته بشن. تعداد تبلیغات در یک صفحه باید طبق قوانین پاندا باشه یعنی چی!؟ یعنی اینکه تعداد تبلیغات کم باشه، بهتر می باشد. فقط اون تبلیغ های با بیشترین سودآوری رو قرار بدید (یعنی اون تبلیغاتی که واقعا برای شما درآمدزا هستند).

وب سایت توسینسو

9. الگوی محتوایی تکراری رو به حداقل برسونید

محتوای تکراری نه تنها در پست ها بلکه در هر چیزی که داخل صفحه هست هم ممکنه تکرار شده باشد. اگر شما از الگویی مشابه برای تمام صفحاتتون استفاده کنید، احتمال اینکه شما الگوی محتوایی تکراری داشته باشید بیشتر می شود. یعنی یک بلوک مشابه از متن ( و لینک ها) که شما در هر صفحه دوباره استفاده کرده اید. این بلوک هایی که تکرار شده اند در هر صفحه رو بررسی کنید و فقط آنهایی که مهم هستند رو نگه دارید.

وب سایت توسینسو

10. لینکهای خروجی زیاد با کلمات کلیدی

لینک های خروجی زیاد مناسب نیست اما وقتی که از کلمات کلیدی همانند متن لینک استفاده می شود این وضع بدتر هم میشه. فرض بر این هست که این لینک ها نتیجه تبادل لینک می باشد یعنی آنها طبیعی نیستند. خب این می تونه یک مشکل بزرگ باشه اگر شما پستهای مهمان رو بپذیرید به این خاطر که نویسنده ها معمولا کلمات کلیدی را در لینک خودشون قرار می دهند. پس سعی شود که متن لینک های خروجی را متنوع و کلمات کلیدی رو تا جایی که می تونید محدود نمایید.

وب سایت توسینسو

11. ساختار ضعیف لینک دهی داخلی

انسان ها و ربات ها شبیه به هم، یک ساختار ناوبری واضح دارند، و حالا با پاندا این منفعت ها بیشتر اهمیت پیدا کرده است. از این رو، لینک های داخلی خود را چک کنید و ناوبری را ساده تر نمایید – بدون شک این کار به شما کمک می کند.بروزرسانی پاندا باعث یک تحول اساسی شد. پس برای اینکه سایت شما دچار مشکل نشه حتما از قوانین پاندا پیروی کنید تا به رتبه های بالا برگردید.

سخنی با خواننده گرامی

با سلام خدمت شما خوانندگان گرامی که تا به امروز مطالب من را مطالعه فرموده اند امیدوارم که این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد. بحث سئو بسیار گسترده و ایجاد انسجام در آن کاری مشکل می باشد. از طرف دیگر هر چقدر مباحث عملی در سئو بیشتر باشد بسیار اثر بخش تر خواهد بود. به امید خدای بزرگ و یاری شما مردم عزیز بخصوص اعضای محترم انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران itpro از این به بعد به شیوه ای دیگر در خدمت شما خواهیم بود و سعی بر آن است که مطالب عملی بیشتری در قالب نکته ، فیلم های آموزشی بسیار موثر خدمت شما ارائه کنیم و مفیدتر و موثرتر از همیشه در کنار شما خواهیم ماند چون همه ی ما در توسینسو با هم رشد می کنیم


بابک رستمی
بابک رستمی

Babak Rostami Senior computer software expert. C# Programming, Asp.Net, SQL Server,SEO ( Search Engine Optimization)

نظرات