5 دلیل که شما به مشاور سئو (SEO) نیاز پیدا می کنید

یک مشاور سئو به شما گوشزد می کنه که چه کار هایی رو می تونید برای شرایط جاری وب سایت خودتون انجام بدید، همچنین به شما نقاط اشتباه موجود رو یادآوری کنه و راه حل هایی برای عبور از چنین شرایطی به شما پیشنهاد کنه که نتیجه این عمل چیزی جز بهبود رتبه سایت شما نخواهد شد.بیشتر وقت ها وقتی ما حرف از مشاوره به گوشمون می خوره، ذهن مون بر می گرده به زمان های گذشته و شیوه های مشاوره ای قدیمی. اما باید بگم هیچ جای نگرانی نیست. به این خاطر که همه ی مشاوره ها یک جور نیستند. در حقیقت، مشاوره گرفتن در زمینه زمینه سئو یک حرکت مفید هست. این یک فرایند ضروی می باشد که تجارت شما رو با یک بینش واقعی و عملی قدرت می دهد.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
وب سایت توسینسو

1-سوال اول اینکه چه نوع مشاوری برای بدست اوردن این موفقیت نیاز دارین؟

با یک مشاور وب سایت، شما ممکنه به یک شرکتی هزینه ای رو بدید تا سایت شما رو بررسی کنند و با تجربه و تخصصی که دارند مشکلات سایت شما رو شناسایی می کنند و راه حل هایی به شما پیشنهاد می دهند. از مهمترین مواردی که توسط یک مشاور سئو بررسی می شوند به صورت زیر می باشند:

وب سایت توسینسو

2-سلامت کلی

اولین موردی که بررسی می شه این هست که سایت شما تا به اون لحظه به چه صورت ترافیک کسب کرده؟ ایا از روش های غیر قانونی در جذب ترافیک استفاده شده یا خیر. مثلا میزان bounce rate بالا می باشد یا خیر و موارد دیگه . اینها مواردی هست که می تونه برای سایت مشکل ساز باشه و تیم سئو انها رو بررسی می کنند.موارد بسیاری در این مرحله وجود داره مثلا بررسی ساختار لینک هایی که دارید یا مثلا site map، شبکه های اجتماعی یا میزان قدرت هاستی که شما در اون سایت خودتون رو بالا اوردید.

وب سایت توسینسو

3-کارت قرمز/ پنالتی

بررسی می شه ایا در گذشته تلاشی برای انجام سئو روی سایت شده که نتیجش سبب بروز مشکلاتی مثل دریافت کارت قرمز یا پنالتی از موتور جستجو گوگل شده باشه. می دونید چرا این موضوع رو گفتم شاید بگین مگه میشه از سئو کردن یک سایت ما نتیجه برعکس بگیرم؟ جواب سوال بله هست. موضوع سئو بحثی نیست که بشه گفت همیشه قوانینش موثر هستند و سبب بهبود می شن، ممکنه الگوریتم گوگل تغییر کنه و همین امر ممکنه سبب بشه بعضی کارها که قبلا ممکن بود به عنوان سئو پذیرفته شود حالا دیگه مورد تایید موتور جستجو نباشه و بله درست حدس زدید، نتیجش سبب گرفتن پنالتی از موتور جستجو خواهد شد. بنابراین، همیشه توصیه می کنم در مورد سئو هیچ وقت بی مهابا اقدام نکنید و این کار رو به متخصص این موضوع بسپارید. از قدیم هم گفتن هر گردی که گردو نمی شه!!

وب سایت توسینسو

4-بررسی رقبا

سوالی که در اینجا مطرح می شه اینکه چقدر رقبای خودتون رو مورد تحلیل و بررسی قرار میدین؟ با فرض اینکه شما سلامت کلی سایت خودتون رو برآورده کردین. وقتی حرف از رقیبان شما می شه کار یه مقدار عمقی تر میشه. سوالایی ممکنه پیش بیدا که رقبای شما چه کار می کنند که شما نکردید؟ به طور مثال، رقبای شما یک Site map بهتر و یا سیستم جستجو بهتری دارند ویا شاید انها از کلمات کلیدی دنباله دار بهتری به نسبت شما استفاده شده اند.

وب سایت توسینسو

5-پنالتی ها و حملات منفی

یکی از بلاهایی که پنالتی بر سر سایت میاره اینکه ترافیک سایت شما یه سقوط آزاد را تجربه خواهد کرد. این موضوع که شما دچار چنین بلایی می شین یعنی دریافت پنالتی چه به صورت اتوماتیک چه به صورت دستی توسط متخصصین سئو بررسی می شه و دلایل کشف می شه.ایا سئو رو خود انجام بدیم یا به شرکت هایی که در زمینه سئو هستند بسپاریم؟؟ خب، حالا که اهمیت سئو رو در این مقاله تا حدودی درک کردیم.

سوالی که پیش میاد اینکه ایا باید خودمون دست به سئو بزنیم یا به شرکت ها واگذار کنیم؟ باید بگم درسته که مطالب اموزشی سئو در اینترنت بسیار وجود دارند و افراد می تونند با مراجعه به انها تا حدودی امور کار رو به دست بگیرند اما به خاطر داشته باشید که توانایی شما باری شناسایی و اصلاح مشکلات به نسبت یک گروه متخصص کمتر خواهد بود. اما به عنوان سخن اخر شاید بسیاری سایت ها باشند که دارای ترافیک بالا و روبه روشدی در سایت خود هستند اما به خاطر داشته باشید که همیشه برای سئو جا خواهد ماند.


بابک رستمی
بابک رستمی

Babak Rostami Senior computer software expert. C# Programming, Asp.Net, SQL Server,SEO ( Search Engine Optimization)

نظرات