حمیده سلامی
دانشجوی کارشناسی کامپیوتر

7 نکته کوتاه در سئو ( SEO ) وب سایت که باید به آنها توجه کنید

در این مقاله قصد دارم نکاتی را درباره ی سئو کردن و اینکه چطور محتوای تولیدی خود برای وبسایت مان سئو کنیم صحبت کنم.قبل از هر چیزی لازم میدونم تا کمی درباره ی اهمیت سئو و اینکه سئوی خوب چه تاثیری در توسعه تجارت الکترونیک دارد صحبت کنم.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

7 نکته کوتاه در سئو ( SEO ) وب سایت که باید به آنها توجه کنید

الان که در حال حاضر در سال 2017 هستیم شاهد این قضیه ایم که بسیاری از کسب و کارها روبه اینترنتی شدن می باشد و تجارت الکترونیک رشد صعودی خود را در کل دنیا طی می کند بنابراین سئو یا همان seo که مخفف search engine optimization هست و به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد نقش اساسی و بسیار موثری را در دیده شدن تجارت الکترونیکی شما یا کسب و کار اینترنتی شما دارد.در واقع سئو سبب می شود که وب سایت،برند و یا تجارت شما بهتر و سریع تر دیده شود که البته نیازمند پیاده سازی و رعایت یکسری قوانین خاصی می باشد که از نظر موتورهای جستجو اهمیت دارد.در این مقاله قرار هست درباره ی اینکه چطور محتوایی را که تولید می کنیم سئو نماییم توضیح بدهیم ، بنابراین به 7 نکته ای که اشاره می کنیم دقت کنید:

1.به شنوندگان و خوانندگان مطلب یا بهتره بگم کاربرانتان توجه کنید

قبل از اینکه اصلا شروع به نوشتن کنید و یا قصد تولید محتوایی را داشته باشید ابتدا به کاربران فکر کنید.به این فکر کنید که آنها دنبال چگونه مطالبی هستند و به چه اطلاعاتی نیازدارند .آیا اطلاعاتی که در اختیارشان قرار می دهید باید سرگرم کننده باشد یا نه باید تخصصی و آموزشهایی را به آنها ارائه دهد(که البته در این باره باید محتوای مرتبط با صنعت کسب و کار خودتان را نیز در نظر بگیرید)از خودتان بپرسید:

  • آیا محتوایی که می نویسم خوانا و قابل فهم است؟؟
  • آیا موضوع محتوا جذاب است؟؟
  • آیا متنی که برای وبسایت می نویسیم ممکن است توسط کاربران به اشتراک گذاشته شود؟؟

بعد از پرسیدن این سوالات از خود ایده یا موضوعی را در نظر بگیرید به خوبی درباره ی آن تحقیق کنید و بعد با در نظر گرفتن صنعت کار خودتون مطلب را به اشتراک بگذارید.

2.تیتر یا عنوان مناسبی در نظر بگیرید

زمانی که محتوایی تولید می کنید و متنی را می نویسید تیتر و عنوان مناسبی برای آن در نظر بگیرید تا با توجه به آنچه که کاربران در موتورهای جستجو سرچ می کنند به سرعت پیدا شود . در نوشتن تیتر مناسب به یاد داشته باشید که از کلمات مناسب با محتوا که نشان دهنده ی محتوای متن است بهره ببرید و تیتر مختصر و مفید باشد.

3.پاراگراف اول برای خواننده جذاب باشد

معمولا پاراگراف اول همان مقدمه ی یک متن یا مقاله محسوب می شود که کاربران با خواندن آن متوجه میشوند که آیا در ادامه این متن پاسخگوی سوالات آنها هست یا نه.در این صورت آن دسته از نویسندگانی که زیاده گویی می کنند و به صورت کلیشه ای یک متن خیلی طولانی را برای مقدمه در نظر می گیرند خواننده را از مطالعه ی ادامه ی مطلب باز می دارند و کاربران خیلی سریع وبسایت شما را ترک می کنند چرا که آنها احساس می کنند که متن شما آن چیزی که می خواهند نیست.بنابراین در سئو کردن یک محتوا به این که پاراگراف اول یا مقدمه ی خوبی نوشته باشید دقت کنید.

4.لینک گذاشتن در مطلب

وقتی که محتوایی تولید می کنید در آن از لینک مطالب گذشته که شاید کمی مرتبط با متن یا مقاله شما است استفاده کنید.در این صورت کاربران می توانند از سایر مطالب مشابه بهره ببرند و همچنین با اینکار به متن خودتون اعتبار می بخشید.

5.از سایر محتوا با فرمت های مختلف استفاده کنید

هر چند که نوشتن متنی که پاسخگوی نیازهای کاربران باشد کار آسانی نیست و کاربران سلیقه های متفاوتی دارند ولی یکی از روشهای موثر در سئو کردن وبسایت تولید محتوای چند رسانه ای است.کاربران امروزه خیلی دوست ندارند که متن های طولانی را بخوانند و به ویژه که خیلی هم تخصصی باشد و متوجه نشوند بنابراین سعی کنید از تصاویر گیف و یا ویدیوی مرتبط و اینفوگرافیک ها و یا حتی جداول و...که می تواند به صورت بصری اطلاعاتی را به کاربر انتقال دهد استفاده کنید.چراکه امروزه تولید محتوهای این چنینی جذابیت بیشتری برای کاربران دارد.

6.با رویدادهای مرتبط با صنعت کارتان همراه باشید

با رویدادهایی که با صنعت شما در ازتباط است همراه باشید و سعی کنید از آنها هم مطلب تهیه کنید چراکه زمانیکه رویدادهای جمعی برگزار میشود عموم مردم به دنبال اخبار مرتبط با آن هستند بنابراین با تولید محتوای مرتبط با آن رویداد سریع تر در موتورهای جستجو پیدا می شوید.

7.شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید

کماکان افراد از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند بنابراین حتما برای وبسایت خود شبکه اجتماعی در نظر بگیرید و از آن به وبسایت لینک دهید تا ترافیک سایت بیشتر شود. توسینسو باشــید


حمیده سلامی
حمیده سلامی

دانشجوی کارشناسی کامپیوتر

دانشجوی کارشناسی مهندسی کامپیوتر _ IT

نظرات