10 دلیل شکست سئو (SEO) وب سایت که باید بدانید

چرا سئو شکست می خورد؟ خیلی ها می پرسند هدف از به روز بودن اطلاعات در مورد سئو چی هستش؟! علتش خیلی واضحه، به خاطر وجود رقابت بسیار تنگاتنگ بین وب سایت ها می باشد.یک رقابت دیوانه وار برای به دست آوردن رتبه برتر و قرار گرفتن در نتیجه ی اول موتور جستجوی گوگل همیشه در جریان هست. همین موضوع سبب می شه که رقابت بسیار شدیدی در به روز بودن از آخرین تغییرات و امکانات موتور جستجوی گوگل برای چنین افراد و یا شرکت هایی بسیار مهم باشد. به دست آوردن امتیاز بالا و کسب ترافیک زیاد در سایت خود نتیجه ای هست که به دنبال آن هستند.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

اگر استراتژی سئو شما واقعا کار بکنه شما باید انتظار این را داشته باشید که در حداقل سه ماه نتیجه مورد دلخواه خود را به دست بیارید. اگر چنین اتفاقی نیفته پس حتماً یک جای کار مشکل داره، اما سوالی که اینجا پیش می آید این هست چه چیزی سبب میشه ما در عمل بهینه سازی موتورهای جستجو برای به دست آوردن رتبه بهتر با شکست روبرو بشیم.در ادامه من ده دلیل را خدمت شما ارائه می دهند که ممکن هست سبب شکست تلاش شما در عملیات بهینه سازی موتورهای جستجو شود.

وب سایت توسینسو

1- وب سایت شما دارای محتوای ضعیف می باشد

شاید بدون شک اعتراف کرد که مهمترین دلیل در شکسته شما در زمینه کسب رتبه برتر و قرار گرفتن در نتیجه اول گوگل محتوای سایت شما هستند. محتوایی که چندان به درد بازدیدکننده های سایت شما نمی‌خوره. همین امر سبب کاهش ترافیک سایت شما می شود و نتیجه آن این است که شما تعدادی بازدید کننده خواهید داشت که به صفحه سایت شما مراجعه می کنند و به سرعت از آن خارج می شوند.پس مطمئن شوید که در سایت خود محتوای مفید متناسب با هدفی که دنبال می کنید قرار دهید. محتوایی که معتبر باشند، خالی از غلط های املایی باشند و سبب علاقه مندی بازدیدکننده به مطالعه آن شود. پس به خاطر داشته باشید محتوای مفید بسیار ارزشمند است.

وب سایت توسینسو

2- هاستی که انتخاب کرده اید مناسب هدف شما نمی باشد.

انتخاب یک هاست مناسب، متناسب با اهداف شما بسیار نقش مهمی در کارایی موتور جستجو برای سایت شما دارد. اگر شما هاست مناسبی برای وب سایت خود انتخاب نکنید یا به عبارتی هاستی را انتخاب کنید که چندان قابل اطمینان نباشد این امر سبب از بین رفتن رتبه شما در موتورهای جستجو می شود.بنابراین انتخاب هاست مناسب بهترین تصمیم برای وب سایت شما است.

وب سایت توسینسو

3- یک مشکل در مشخصات لینک شما وجود دارد

مشخصات لینک سایت شما کمک بسیاری به سایت شما برای عدم بروز مشکل در هنگام بروزرسانی الگوریتمهای گوگل می کند. این موضوع نقش بسیار مهمی برای کمک به کمپین بهینه سازی وب سایت شما دارد تا سبب شود که از این لحاظ وب سایت شما شکست ناپذیر گردد.ساختن یک مشخصات لینکی مناسب برای سایت شما مثل داشتن لینکی که برای بازدید کننده سایت شما جذاب باشد و سبب کسب بک لینک برای سایت شما از طرف سایت های معتبر می گردد که بسیار ارزشمند خواهد بود و باز به این مورد دقت داشته باشید که به هیچ عنوان به دنبال خرید بک لینک برای سایت خود و یا تبادل لینک با سایت هایی که محتوای آنها مرتبط با محتوای سایت شما نیست نباشید. این توصیه را حتماً به خاطر داشته باشید که گوگل از شما باهوش تر هست و وقتی دست به چنین اقدامی بزنید نتیجه آن چیزی نیست جز پنالتی خوردن سایت شما و از دست رفتن رتبه سایت شما در نتایج موتور جستجوی گوگل خواهد شد.

وب سایت توسینسو

4- وب سایت شما همگام با الگوریتم گوگل نمی باشد

بسیاری از مالکین وبسایت, بازاریاب های دیجیتالی, و افرادی که در زمینه سئو فعالیت دارند ممکن است با آخرین تغییرات به وجود آمده در الگوریتم های گوگل همگام نشده باشند. همین امر سبب می‌شود، زمانی که الگوریتم گوگل به روز شود استراتژی سئو که به کار می برند دیگر نتایج قابل قبول را مهیا نکند.شما باید همیشه این موضوع را در نظر داشته باشید که از آخرین اخبار و اطلاعات در مورد تغییرات به وجود آمده در الگوریتم جستجو به خصوص در موتور جستجوی گوگل با خبر باشید از تغییراتی که در الگوریتم‌هایی مثل پاندا, پنگوئن, مرغ مگس خوار, فرد و هر الگوریتم دیگه به وجود می آیند به روز باشید.

وب سایت توسینسو

5- وجود نرخ پرش بالا در وب سایت شما

آیا تا به حال این موضوع برای شما پیش اومده که به طور غیر معمول با نرخ پرش بالایی در وب سایت خود روبرو بشین؟ خوب این یک دلیل هست که تلاش شما در زمینه سئو کار نمی کند. شما می توانید از طریق ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیک این مورد رو بررسی نمایید .اگر بسیاری از بازدیدکنندگان سایت شما درست بعد از مشاهده وب سایت شما از وب سایت شما خارج می شوند این موضوع سبب افزایش نرخ پرش شما خواهد شد.

وب سایت توسینسو

6- استراتژی سئو شما به روز نمی باشد

این موضوع به سادگی بیان می‌کند که فرآیند بهینه سازی شما به درستی عمل نمی کند و احتمال زیاد استراتژی بهینه سازی وب سایت شما دیگر قدیمی شده است.اگه شما همچنان به خاطر به روز نبودن سئو در حال از دست دادن رتبه خود هستید و از تکنیک های قدیمی مثل تبادل لینک دو طرفه، ساختار آدرس دهی یک سطحی، پر کردن سایت با کلمات کلیدی، لینک و غیره استفاده می کنید. در واقع شما دارین کمپین بهینه سازی سایت خودتون رو با دست خودتون نابود می کنید

وب سایت توسینسو

7- مدت زمانی که بازدیدکننده در سایت شما می ماند کم می باشد

به مقدار زمانی که یک بازدید کننده صرف میکنه تا در سایت شما حضور داشته باشه بهش میگن زمان ساکن شدن. اگر این مقدار کمتر از حد استاندارد باشه به طور مثال اگر بازدیدکننده به محض ورود به سایت شما به هر دلیلی سریع از سایت شما خارج بشه این یک نتیجه در بردارد و آن هم این هست که سئو سایت شما موفق نبوده.

وب سایت توسینسو

8-شما خیلی زود منتظر به دست آوردن نتیجه هستید

همانطور که در مطالب بالا به آن اشاره کردم به طور معمول چیزی حدود سه ماه یا بیشتر زمان نیاز است تا عملیات های بهینه سازی که انجام شده به نتیجه برسد. از این رو اگر شما انتظار این را دارید که این تیم بهینه سازی زودتر از این زمان نتیجه را به ارمغان بیاورد این امر امکان پذیر نیست پس نیاز به صبر و انتظار مناسب برای به دست آوردن نتایج می باشد.

وب سایت توسینسو

9- شما به طور صحیح از شبکه‌های اجتماعی استفاده نمی کنید

حقیقتاً به دست آوردن موفقیت کلی در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو را زمانی می توان به درستی مشخص کرد که شما در تمامی زمینه های بهینه سازی موتورهای جستجو برای وب سایت تجاری خود اقدام کنید. بحث من این هستش که کانالهای شبکه های اجتماعی می تونند موفقیت قابل توجهی در کمپین سئو شما بوجود بیاورند. موضوع واضحه دیگه چی بگم :-)

وب سایت توسینسو

10- وب سایت شما متناسب برای موبایل نمی باشد

در حال حاضر که به ما در سال ۲۰۱۹ هستیم این موضوع یک امر بسیار مهم می باشد. اگر وب سایت شما هنوز برای سیستم های موبایل بهینه نشده باشد باید به جرئت گفت که وب سایت شما به سختی می تواند در رقابت بهینه‌سازی موتورهای جستجو از بقیه پیشی بگیره. اگر بازدید کننده نتوانند به وب سایت شما از طریق گوشی موبایل دسترسی داشته باشد می توان گفت شما یک ترافیک واقعا قابل ملاحظه ای را از دست می دهید و این موضوع می تواند یک دلیل موثر برای شکسته کمپین بهینه سازی موتورهای جستجوی شما گردد.

نتیجه گیری

دلایل بسیاری وجود دارد که نشان می دهند که چرا کمپین بهینه سازی شما با شکست روبرو شده است اما این ۱۰ موردی که به آن اشاره کردیم از شایع‌ترین موارد در این موضوع می باشند. وقتی که شما این 10 مورد را بررسی کردید می توانید به دنبال دلایل دیگری که سبب شکست در بهینه سازی سایت می‌شود بپردازید.وقتی که شما ریشه اصلی به وجود آمدن این مشکل را متوجه شدین. نیازمند طرح یک برنامه گام به گام و تهیه یک استراتژی موثر در زمینه سئو هستید که مشکلات کمتری دارد و وقتی این استراتژی جدید را عملیاتی کردید بعد از اون تنها نیاز هست تا اندکی صبور باشید تا به نتایج مورد نظر برسید

مثل همیشه ممنونم که این مقاله رو مطالعه کردید.

کپی برداری با ذکر منبع بلامانع هست.

در صورتی که هرگونه سوال و پیشنهاد داشتید خوشحال می شم با من درمیون بذارید

نظرات یادتون نره این امر سبب بهبود عملکرد من در نوشتن مطالب میشه.


بابک رستمی
بابک رستمی

Babak Rostami Senior computer software expert. C# Programming, Asp.Net, SQL Server,SEO ( Search Engine Optimization)

نظرات