چرا سئو به محتوای قدیمی کمک می کند؟ 6 دلیل تاثیر SEO بر محتوا

آیا سئو کردن به محتوای قدیمی وب سایت شما کمک می کند؟ آیا شما هم به دنبال این هستین که بیشترین ارزش سئو رو از محتوای بازاریابی خودتون کسب کنید؟؟ با من همراه باشید. همه ی ما می دونیم که محتوای اینترنت مدام و مدام در حال افزایش هست، و هر روز جذب خواننده مطالب سخت تر و سخت تر می شه.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

بذارید یه مثال براتون بذنم آیا می دونید روزنامه Washington Post هر روز چقدر مطالب تولید می کنه. شاید سوپرایز بشید اگه بهتون بگم روزنامه Washington Post روزانه 1200 مطلب جدید تولید می کنه و به صورت انحصاری فقط 500 مقاله در بخش تحریریه روزانه آماده می کنه. مغزتون سوت کشید.!!!

چرا سئو به محتوای قدیمی کمک می کند؟ 6 دلیل تاثیر SEO بر محتوا

طبق برآوردی که توسط سایت* Internet Live Stats* انجام شده، چیزی حدود 4.3 میلیون پست در وبلاگ ها به صورت روزانه درج می شه. حالا متوجه حجم بزرگ رقابت می شید. پیشنهاد می کنم حتما سایت بالا رو سر بزنید و آماره آنلاین رو ببینید. وقتی این سایت رو ببینید می بینید ترافیک از جاهای مختلف مثل جستجو کردن بدست میاد که برای ما خیلی مهمه چون کسب مخاطب بیشتر از این طریق می باشد

و هین طور که می بینید چقدر سریع آمارش تغییر می کند. خب این جستجو ها بر اساس معیار های مختلف مثل عبارتی که کاربر جستجو می کند، موقعیت جغرافی و 10 ها فاکتور دیگر سنجیده می شود. طبق مطالعه ای بکه به تازدگی انجام شده، 74% درصد از مقاله های جدید در همون روز انتشار ترافیک برای سایت بدست می آورند و روز های بعد این میزان به 25% می رسه.

چرا سئو به محتوای قدیمی کمک می کند؟ 6 دلیل تاثیر SEO بر محتوا

1. زنده باد محتوا

حتما شما هم شنیدین که می گن "محتوا در سئو پادشاه است"، اما یک موردی این وسط وجود داره. بازگشت سرمایه گذاری برای یک محتوایی که هفته ها از انتشارش گذشته و دیگه بی مصرف شده چی می شه؟ چرا شما مجبورین مدام این محتوای وحشی رو با گوشت تازه تغذیه کنید وقتی که براتون سود دیگه نداشته باشه؟ خب بله تولید منظم محتوا احتمالا یه ایده خوبی هست. اما فراموش نکنید. محتوای قدیمی که در سایت قرار دادید به عنوان دارایی شما محسوب می شوند.

آن محتوایی که قدیمی هستند رو به طور منظم بروز رسانی کنید و مواردی که عقب افتادن رو ارتقاء بدید و همچنین چنین محتوایی رو دوباره ترویج و هدف گذاری نمایید. با گسترش دادن طول عمر مفید محتوای خود، شما قادر خواهید بود بیشترین میزان بهره وری را بدست بیاورید، در حالی که در همین زمان به سرمایگذاری خودتون یک شانس دوباره برای مبارزه می دهید.

چرا سئو به محتوای قدیمی کمک می کند؟ 6 دلیل تاثیر SEO بر محتوا

2. کدام محتوای شما نیاز به افزایش عمر دارد؟

شروع به بررسی محتوای فعلی سایت خود کنید، تصمیم بگیرید کدوم صفحات باید منتشر نشه، بروز رسانی بشه، ارتقاع پیدا کنه، ترویج پیدا کنه یا اصلا باید تغییر کاربری بده. اگر شما مطالب قدیمی دارید که دیگه به هیچ وجه مرتبط با نظرات خواننده نیستند، حالت آنها را به حالت عدم انتشار تبدیل کنید.

بازاریابی محتوا در مورد کیفیت تاکیید زیاد داره و اگه چیزی کمک به شما نکنه، پس نیازم نیست که وجود داشته باشه. شما نیاز به چیز های غیر ضروری که سایت شما رو کند کنند و خواننده های مطالب شما رو کم می کنند، ندارید.محتوای مربوط به محصولاتی که دیگه ارائه نمی شوند، یا لیست شغل هایی که دیگه وجود ندارند و حتی اطلاعات مربوط به کارمندان که دیگه حضور ندازند را می شود حذف کرد.

اما قبل از حذف این موارد شما باید در نظر بگیرید اون مشتری هایی که ممکنه هنوز به اون صفحات قدیمی مراجعه کنند بعد از حذف این مطالب و صفحات باید لینک های ادرس اون محتوای حذف شده به صفحات جدید اشاره کنند. به طور مثال، وقتی بازدید کننده هایی تلاش برای دسترسی به لیستی از مشاغل می کنند که دیگه خیلی وقت هست وجود ندارند. ما باید اون فرد بازدید کننده رو به صفحه ای تازه که اطلاعات جدید داره منتقل کنیم. این کار سبب می شه اعتبار، صداقت و وفاداری ما به بازدید کننده ها اثبات بشه.

چرا سئو به محتوای قدیمی کمک می کند؟ 6 دلیل تاثیر SEO بر محتوا

3. به روز رسانی و ارتقاء

سعی کنید بعضی موقع ها زمانی رو صرف بررسی معیارهای عملکردی صفحات، که در گذشته قرار دادید، بگذارید. ممکنه مطالب وجود داشته باشند که دیگه پتانسیلی برای بودن براشون وجود نداشته باشه و یا محتوایی که یک زمانی بسیار جذاب بودن هم اکنون دیگه برای خواننده جذاب نباشند.

صفحاتی که چنین ویژگی هایی دارند باید بهشون توجه کرد و ساعاتی وقت صرفشون کرد تا به محتوایی به روزتر و جذاب تر تبدیل شوند. از کلمات کلیدی چند بخشیتون در محتوای متن استفاده و اضافه کنید تا گوگل متوجه سودمندی صفحه شود. یک سری جلوه هایی به صفحه اضافه کنید یک سری تصاویر یا زیر عنوان هایی برای جذاب شدن صفحه اضافه کنید.

چرا سئو به محتوای قدیمی کمک می کند؟ 6 دلیل تاثیر SEO بر محتوا

4. ترافیک را به سمت دارایی های با ارزش هدایت کنید

در حالی که بازدیدهای صفحه به طور مستقیم بر روی رتبه بندی جستجو تاثیر نمیذاره، اما یک سیگنال کلی رو به همراه داره، و اونم اینکه بازدیدکننده رو همچنان در متنی که شما در صفحه قرار دادید نگه می داره، به قول خودمون نفر متن های صفحه رو سر سری رو نمی کنه و صفحه رو ببنده. این امر سبب می شه که میزان Bounce rate(نرخ بیهودگی محتوا) کاهش پیدا بکنه و با ترویج مطالب برای مخاطبین جدید، اشتراک گذاری به بهترین نحو انجام شود.

از لیست ایمیل و پروفایل های اجتماعی خودتون برای ترویج بهترین مطالب قدیمی خودتون استفاده کنید. برای اینکه ایمیل های شما به حداکثر میزان کلیک خوردن برسه، یک سری محتوای راهنمایی کننده غنی که به موضوع شما اشاره می کنه آماده کنید، و سپس هر موضوع رو را به یک بخش از مخاطبان اختصاص دهید.

بسیاری از محتوای شما، به خصوص پست های بلاگی که دارای متن زیادی هستند، رو می شه خیلی راحت به چند تا محتوای کوتاه و بهینه برای انواع کانال های اجتماعی خودتون تقسیم کنید. شما می تونید گرافیک های جذاب و باکیفیتی رو ایجاد بکنید و همراه با محتوای مرتبط آن در هر یک از کانال های مخاطبین خود به اشتراک بگذارید.

چرا سئو به محتوای قدیمی کمک می کند؟ 6 دلیل تاثیر SEO بر محتوا

5. هدف گذاری مجدد محتوا ، رتبه شما رو از بین نمی برد

خب، البته بستگی داره، این موضوع که گوگل به محتوای تکراری پنالتی می زنه یک امر واضحه هست، بنابراین، شما قطعا نمی خواین یک پست جدید در یک وبلاگ درست کنید و اونو تو صد جا دیگه کپی کنید. با این حال، محتوای همزمان، به خصوص زمانی که محتوای اصلی شانس لازم برای ایندکس شدن دارد و نسخه های همزمان هم شامل برچسب های متعارف باشد، آنوقت دیگه خطری از نظر سئو وجود نخواهد بود. گوکل رو دست کم نگیرید، گوگل به اندازه کافی باهوش هست که نمونه های قدیمی رو شناسایی کنه و بهشون رتبه بده و بقیه رو رد کند.

چرا سئو به محتوای قدیمی کمک می کند؟ 6 دلیل تاثیر SEO بر محتوا

6. محتوا 7 تا جون داره :-))))

خب وقت اون رسیده که در این مورد قدری جدی باشیم که واقعا بالاترین میزان چرخه عمر محتوایی که دارایی شما می باشند و شما ایجاد کردید چقدر هست. حتی اگه شما مقاله های جدید کمتری هم به عنوان نتایج این تلاش ها انتشار دهید، چیزی که باید خیلی خوب بهش دقت کنید اینکه به کیفیت محتوا که حرف اول را می زند دقت کامل داشته باشید.

و فرصت هایی که شما در ارشیو هاتون می تونید یافت کنید را فراموش نکنید . وقتی شما به صورت استراتژیکی درباره هدف گذاری مجدد و بازگشت سرمایه، بروزرسانی و ترویج محتوای خود فکر می کنید، فواید زیاد خواهید دید. در نهایت شما زمان کمتری برای تولید خواهید گذاشت، به جای آن رتبه سئو خود را بهینه کنید و خوانندگان جدید جذب کنید.


بابک رستمی
بابک رستمی

Babak Rostami Senior computer software expert. C# Programming, Asp.Net, SQL Server,SEO ( Search Engine Optimization)

نظرات