حمیده سلامی
دانشجوی کارشناسی کامپیوتر

5 استراتژی موثر در سئوی کلمات کلیدی که باید بدانید

امروزه عدم استفاده از سئو و همچنین عدم به کارگیری روشهای موثر در سئوی مدرن باعث رکود کسب و کار شما میشود و تنها دلیل آن هم این است که وبسایت شما کمتر دیده میشود و رقبا سریع تر مخاطبان هدف و کاربران را جذب می کنند بنابراین دانستن یکسری نکات فنی در حوزه ی سئو به شما کمک می کند که احتمالات رکود کسب و کارتان را کاهش دهید و از همه مهم تر اینکه کاربران هدف را جذب و ترافیک سایت را افزایش دهید.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

1.از ترکیب کلمات کوتاه و بلند استفاده کنید

امروزه در هر کسب و کاری رقیب بسیار است بنابراین در سئو و همچنین استفاده از کلمات کلیدی برای نمایش محتوا ، کلمات رقابتی بسیار زیادند. توجه کنید که هم از کلمات کوتاه که البته رقابتی تر هستند استفاده کنید (که احتمالات تاثیر این نوع کلمات در سئو)کمتر است. و همچنین از کلمات طولانی به گونه ای که حدس می زنید ممکن است کاربر آن را در موتورهای جستجو سرچ کند استفاده کنید که این مدل عبارات کمتر رقابتی هستند و در برخی مواقع تاثیری بیشتری نیز دارند.برای مثال:

  • کلمه کلیدی رقابتی :کیک شکلاتی
  • عبارت طولانی که کمتر رقابتی است :چطور یک کیک شکلاتی ارزان و خوشمزه درست کنیم؟

این دو مثال نمونه کوچکی از کلمات کلیدی برای محتوای متن بود.

2.از کلماتی که ربطی به موضوع شما ندارد استفاده نکنید

برخی از افراد متنی را نوشته و یا محتوایی تولید می کنند سپس در برچسبی که به عنوان کلمه ی کلیدی به کار می برند از کلماتی استفاده می کنند که اصلا هیچ ارتباطی با محتوا ندارد و صرفا دیدگاه آنها این چنین است که چون این کلمات پرطرفدارند می نویسیم تا مطلب مان دیده شود و رنکینگ خوبی در گوگل ثبت کنیم.در صورتی که نه تنها رنکینگ سایت آنها در گوگل بالا نمی رود بلکه از نظر موتورهای جستجو این کلمات کلیدی تقلبی محسوب می شوند و هیچ تاثیری در سئو نخواهند داشت زیرا به محتوا ربطی ندارند.

3.به علاقه مندی ها و توجه کاربران دقت کنید

به محتوا و کلمات کلیدی که کاربران دائما به دنبال آن هستند و آنها را در موتورهای جستجو سرچ می کنند دقت کنید در این صورت می دانید که از چه نوع کلماتی باید به عنوان برچسب استفاده نمایید.

4.از لیست برچسب ها کم کنید

تعداد کلماتی که به عنوان برچسب متن یا مقاله تان در وبسایت استفاده می کنید باید استاندارد باشد بنابراین استفاده کردن از 30 کلمه کلیدی برای یک متن (حتی در برخی از موارد یک متن کوتاه) اصلا کار درستی نیست و کار موتورهای جستجو را سخت می کند ضمن اینکه برچسب کننده نیز برای پر کردن کلمات کلیدی از کلمات غیر مرتبط استفاده می کند.

5.هیچ وقت قدرت کلمات کلیدی را دست کم نگیرید

کلمات کلیدی همیشه در سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو تاثیرگذار اند و به عنوان یک نویسنده یا تولیدکننده محتوا هیچ وقت تاثیر آنها را دست کم نگیرید چرا که تنها این کلمات هستند که کاربران با جستجوی آنها می توانند به موضع دلخواهشان دست پیدا کنند بنابراین در انتخاب کلمات کلیدی هوشمندانه عمل کنید و سرسری کلمات را پر نکنید.


حمیده سلامی
حمیده سلامی

دانشجوی کارشناسی کامپیوتر

دانشجوی کارشناسی مهندسی کامپیوتر _ IT

نظرات