حمیده سلامی
دانشجوی کارشناسی کامپیوتر

LSI Keyword چیست؟ بررسی مفهوم ارتباط معنایی پنهان در سئو

ارتباط معنایی پنهان چیست؟ LSI Keyword چیست؟ دراین مطلب قصد دارم شما را با یکی از کاربردی ترین واژه ها در سئو آشنا کنم.استفاده از این واژه و دنبال آن استفاده از تکنیک های موثر به کار گیری آن سبب افزایش ترافیک به سمت سایت شما و همچنین سریع و بیشتر پیدا شدن توسط موتورهای جستجو می شود.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
lsi keyword چیست؟چه اهمیتی دارد؟

ارتباط معنایی پنهان یـا LSI Keyword چیست؟

LSI مخفف کلمه ی انگلیسی Latent Semantic Indexing می باشد و در زبان فارسی به معنی فهرست بندی کلمات کلیدی پنهان است که اصطلاحا به آن ارتباط معنایی پنهان نیز می گوییم.این واژه در سئو بسیار اهمیت دارد.درواقع LSI یک سیستم در الگوریتم موتورهای جستجو می باشد که برای تشخیص محتوای موجود در یک صفحه به کار می رود و از هوش مصنوعی گوگل یا سایر موتورهای جستجو محسوب می شود که هر ساله نیز با پیشرفت تکنولوژی این سیستم نیز پیشرفت چشم گیری دارد.اجازه بدید با یک مثال به طور کامل و جامع به بررسی نحوه عملکرد LSI در موتورهای جستجو بپردازیم:

فرض کنید که شما کارشناس تولید محتوا و یا نویسنده ی یک وبسایت و مجموعه هستید در این صورت قصد دارید که از یک کلمه ی کلیدی خاص در مقاله تان استفاده کنید.مثلا کلمه ی «تور» خب در اینجا اگر شما تنها از این کلمه برای بهینه سازی مقاله خود استفاده کنید موتورهای جستجو نیز حالت خیلی خیلی کلی را برای آن در نظر می گیرند برای مثال ما در زبان فارسی تور را برای کاربردهای مختلف به کار می بریم : پارچه ی تور ، تور والیبال ، تورمسافرتی ، تورماهیگیری و... پس شما با استفاده از فهرست بندی کلمات کلیدی پنهان و ایجاد ارتباط معنایی به موتورهای جستجو می فهمانید که منظور شما از تور کدام است.

اگر از این کلمه به عنوان تور مسافرتی استفاده می کنید خب قطعا باید در متن خود از واژه هایی مثل آژانس مسافرتی ، هواپیما ، قطار ، شهر ،کشور و سایر کلمات مشابه با سفر استفاده کنید تا موتورهای جستجو نیز بتوانند به درستی مقاله شما را در موتورهای جستجو نشان دهند.نحوه عملکرد آنها نیز به این صورت است که با بررسی محتوای سایت شما و ذخیره آن در بانک اطلاعاتی خود نتایجی را برای کاربر نمایش می دهند پس هر چقدر که بانک اطلاعاتی آنها کامل تر و قوی تر باشد نتایج آنها نیز دقیق تر خواهد بود.برای بهینه سازی کلمات کلیدی هم معنا و مرتبط نیز می توانید از موارد زیر کمک بگیرید:

  • ابزار Google Keyword Planer
  • ابزار LSI Keyword Generator
  • بخش Suggestion گوگل
  • و...

امیدوارم با مفهوم این واژه آشنا شده باشید و با تمرین و به کار گیری تکنیک های موثر به خوبی مقالات و وبسایت خود را در موتورهای جستجو بهینه کنید. توسینسو باشــید.


حمیده سلامی
حمیده سلامی

دانشجوی کارشناسی کامپیوتر

دانشجوی کارشناسی مهندسی کامپیوتر _ IT

نظرات