حمیده سلامی
دانشجوی کارشناسی کامپیوتر

بازاریابی گوشه چیست؟ بررسی مفهوم Niche Marketting در سئو

بازاریابی گوشه چیست؟ Niche Marketting چیست؟ با مطلبی دیگر در حوزه ی سئو با شما علاقه مندان به این مبحث همراه هستم.خب همان طور که می دانید امروزه کسب و کارهای متنوع برای بیشتر شناخته شدن تجارت و کارشان از وبسایت استفاده می کنند و وبسایت خودش به خودی خود نمی تواند در فروش بیشتر شما موثر شود بلکه استراتژی های دیجیتال مارکتینگ و سئوی وبسایت است که در نهایت به موفقیت کسب و کار شما منجر خواهد شد.بنابراین همان طور که در مقالات گذشته نیز اشاره کرده بودم در این مطلب نیز مجددا یادآور می شوم که مبحث سئو زیرمجموعه ای از دیجیتال مارکتینگ می باشد پس اگر کلماتی همچون بازاریابی را شنیدید خیلی تعجب نکنید این مطلب نیز بسیار مرتبط است.پیشنهاد می کنم تا انتها مطلب را مطالعه بفرمایید.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
niche marketing در سئو چیست؟

بازاریابی گوشه یـا (Niche Marketing) چیست؟

واژه ی Niche به معنی حفره یا تورفتگی می باشد به همین دلیل در این عبارت به معنی بازاریابی گوشه است که به یک بازارهدف کوچک و خاص در سئو اشاره دارد که به آن بازاریابی جـاویژه نیز می گویند.درواقع این نوع بازاریابی همه ی بازار هدف را شامل نمی شود بگذارید با یک مثال به توضیح این مفهوم بپردازیم:

در دنیای واقعی بازار بزرگ تهران را در نظر بگیرید زمانیکه به عنوان یک مشتری یا شخصی که قصد خرید کردن دارد وارد این بازار می شوید و از تک تک مغازه ها دیدن می کنید متوجه می شوید که این بازار محصولات بسیاری را برای فروش پوشش می دهد محصولاتی همچون ابزارآلات برقی و الکترونیکی ، پوشاک زنانه ،مردانه و بچه گانه ، کفش ، پلاستیک فروشی ها ، ساعت ، طلا و... که زمانیکه از بازار دیدن می کنید با آنها مواجه می شوید.این مثالی که زدم مربوط به یک بازار هدف بزرگ بود که رقابت نیز در آن سنگین تر است می باشد.اما بگذارید به بازارهای خاص و کوچک تر نیز اشاره کنیم.بازار شوش جایی که فقط در آن ظرف و ظروف و لوازم آشپزخانه پیدا می کنید و در واقع بورس ظرف است که تنها یک مجموعه خاص که در اینجا ظرف است فروخته می شود در نتیجه اشخاص با هدف یکسان و به منظور خرید ظرف وارد آن می شوند.

یا بازار موبایل تهران که پر است از مغازه هایی که انواع مختلف گوشی های موبایل و دستگاه های هوشمند را به فروش می رسانند خب قطعا شما برای اینکه خرید مطمئن تری داشته باشید وارد پاساژ یا بازاری می شوید که بورس آن محصول است و فروشندگان آن اطلاعات بسیار دقیقی دارند در واقع در این بازار شما می دانید که افراد حتما به دنبال یک موبایل ،لپ تاپ یا دستگاه هوشمند هستند.این مثال نیزدرمورد بازارخاص و کوچک بود.اما مطالبی که گفته شد چه ربطی به سئو دارد؟؟ باید بگویم که همان طور که در دنیای واقعی بازارهای کوچک و خاص برای محصولاتی خاص داریم که مشتریان مخصوص به خود را دارند در دنیای دیجیتالی و تحت وب نیز به همین صورت است یعنی شما به عنوان یک متخصص سئو باید مشخص کنید که زمینه کاری وبسایت در چه حوزه ای است و چه کسانی اغلب مخاطبان و مشتریان شما خواهند بود و در همین راستا نیز می توانید کلمات کلیدی مناسبی به کار بگیرید.

برای مثال فروشگاه های اینترنتی در سطح اینترنت بسیار زیاد هستند و گاهی اوقات در آنها از شیرمرغ تا جون آدمیزاد محصولاتی برای فروش پیدا می شود ولی باید بدانید که رقابت نیز درمیان آنها سنگین است و حتی در مواقعی تلاش هایشان بی اثر خواهد بود در مقابل آن نیز فروشگاه های اینترنتی وجود دارند که فقط به فروش یک محصول خاص می پردازند مثلا فقط سخت افزار کامپیوتر یا فقط لوازم تحریرو... و افرادی هم که در دنیای دیجیتالی خرید می کنند همان افرادی هستند که در دنیای واقعی وارد بازار می شوند پس از جایی خرید می کنند که بورس محصول است و افراد و پشتیبانهای آنلاین می توانند به خوبی آنها را در مراحل خرید راهنمایی کنند.امیدوارم با مفهوم این واژه در سئو نیز آشنا شده باشید و اگر مطالعه ی این مطلب برایتان مفید واقع شد آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید. توسینسو باشـــید.


حمیده سلامی
حمیده سلامی

دانشجوی کارشناسی کامپیوتر

دانشجوی کارشناسی مهندسی کامپیوتر _ IT

نظرات