حمیده سلامی
دانشجوی کارشناسی کامپیوتر

تعداد محتوا مهم است یا کیفیت محتوا؟ اهمیت کیفیت بر کمیت در سئو

کیفیت محتوا مهمتر است یا تعداد محتوا؟ تاثیر محتوای کیفی در موتورهای جستجو بهتر است یا محتوای کمی؟ دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات به سرعت رو به رشد و پیشرفت است.از این رو می توان گفت علاوه بر دنیای واقعی شاهد جمعیت کثیری در دنیای مجازی نیز هستیم که هر کدام به نحو و شکلی متفاوت در بستر اینترنت فعالیت می کنند.این فعالیت معمولا شامل فعالیت های آموزشی ، تجارتی ، خدماتی و.... است.به همین ترتیب مبحث سئو برای این نوع کسب و کارها اهمیت می یابد.درواقع سئو به این خاطر اهمیت دارد که موجب برندسازی برای یک کسب و کار می شود و کلیه ی افرادی که قصد دارند تجارت و یا کسب و کار تحت وب و دیجیتالی داشته باشند باید از مهارت متخصصین سئو و روش هایی که آنها برای بهتر شدن یک کسب و کار ارئه می دهند بهره مند شوند.در این مطلب کوتاه قصد دارم شما را با اهمیت موضوع کیفیت بر کمیت آشنا کنم.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
اهمیت کیفیت بر کمیت در سئو

اهمیت کیفیت بر کمیت چیست؟ چه تاثیری در سئو دارد؟

ببینید اغلب متخصصین سئو یکی از راهکار هایی که هم برای وبسایت ها و هم برای رشد یک تجارت پیشنهاد می دهند فعالیت و تولید محتوا در وبسایت و شبکه های اجتماعی می باشد.اما به عنوان یک صاحب کسب و کار باید این نکته را در نظر داشته باشید که در تولید محتوا همیشه کیفیت مهم تر و سرتر از کمیت است.شما باید محتوایی تولید کنید که نیاز یک کاربر را در حوزه کاری تان برطرف سازد و علاوه بر علاقه مند کردن مشتری به مطلب و محتوای شما ، اعتماد وی را نیز جلب کند.به همین خاطر است که گوگل همیشه به دارندگان وبسایت توصیه می کند که برای کاربر بنویسید و محتوا تولید کنید نه برای قرار گرفتن در صدر نتایج موتورهای جستجو.

شاید شما هم با وبسایت هایی که همه مدل مقاله و محتوایی را از سایر وبسایت ها در وبسایت خود درج می کنند مواجه شده باشید.وبسایت هایی که با خواندن مقالاتشان اصلا هیچ نکته ای را یاد نمی گیرید.در واقع این نوع وبسایت ها تنها به کمیت توجه دارند و تعداد زیادی مقاله را جمع آوری می کنند و اصلا به این که محتوای مقالات چی هست توجه ندارند ، اصطلاحا به این گونه وبسایت ها نیز مزرعه ی مقالات یا Articles Farm گفته می شود.

البته لازم به ذکر است که بگویم اگر محتوا تولید کنید و کیفیت محتوای شما عالی باشد و علاوه بر کیفیت ، تعداد آن نیز قابل توجه و کثیر باشد هیچ ضرری ندارد بلکه در سئو نیز بسیار تاثیرگذار است و شما درواقع هم به کیفیت توجه کرده اید هم به کمیت که این یک امتیاز مثبت برای شما تلقی می شود.پس در این مطلب متوجه می شویم که اگر قرار است محتوایی تولید شود اعم از ویدیویی ، تصویری ، متن و... باید به گونه ای باشد که از جانب کاربر و مشتریان بازخورد داشته باشد و در شبکه های اجتماعی حس فعالیت و گفتگوی آنها را برانگیزد و در دنیای وب نیز به آنها نکته ای بیاموزد و نیاز کاربر را برطرف سازد.امیدوارم که این نکته را به خوبی یادگرفته باشید و از این پس اهمیت کیفیت بر کمیت را در تولید محتوا و سئو مورد توجه قرار دهید. توسینسو باشــید.


حمیده سلامی
حمیده سلامی

دانشجوی کارشناسی کامپیوتر

دانشجوی کارشناسی مهندسی کامپیوتر _ IT

نظرات