حمیده سلامی
دانشجوی کارشناسی کامپیوتر

ترافیک بازگشتی چیست؟ بررسی مفهوم Referral Traffic در سئو

ترافیک بازگشتی یا Referral Traffic چیست؟ با یک نکته ی کوتاه از گروه مطلب اصول و الفبای سئو با شما همراه هستم. همانند سایر مطالب و نکات این گروه مطلب قصد دارم شما را با یک واژه و اصطلاح کاربردی دیگر آشنا کنم.واژه ای تحت عنوان Referral Traffic یا ترافیک بازگشتی.از این رو اگر دوست دارید بیشتر با این واژه در سئو آشنا شوید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
ترافیک بازگشتی یا Referral traffic چیست؟

ترافیک بازگشتی یا Referral Traffic در سئو چیست؟

امروزه کسب و کارهای آنلاین بسیار زیادی در دنیای دیجیتالی و تحت وب شکل گرفته است و هر یک از این وبسایت ها با پیاده سازی سئو برروی سایت خود سعی در بیشتر دیده شدن در نتایج جستجوی کاربران دارند یکی از همین اهداف زیر مجموعه ی سئو ترافیک بازگشتی به سمت سایت است.در واقع اگر کاربران برروی لینکی غیر از لینک نمایش دهنده در نتایج موتورجستجو و داخل وبسایت شما کلیک کنند و وارد سایت شما شوند این ترافیک از نظر گوگل ترافیک بازگشتی در نظر گرفته می شود. که به سایت اصلی و مرجع referrer و به این ترافیک Referral Traffic گفته می شود. روش های بسیار زیادی وجود دارد که شما می توانید برای خود ترافیک بازگشتی مناسب ایجاد کنید و علاوه بر توسعه ی وب و کسب وکار خود به رتبه بندی وبسایت خود در نتایج موتورهای جستجو نیز بهبود بخشید.روش هایی همچون :

  • ثبت سایت در دایرکتوری های مرتبط : سعی کنید وبسایت خود را در دایرکتوری های وبی که معمولا شامل دسته بندی و لیستی از وبسایت ها در حوزه های مختلف هستند ثبت کنید برای مثال اگر وبسایتی در حوزه ی فروش گل و گیاهان زینتی دارید آنرا در وب دایرکتوری های مرتبطی که سایت هایی همچون گل فروشی ها ، گلدون فروشی ها ، لوازمات زینتی و... را شامل می شود ثبت نمایید.
  • لینک سایت خود را در وبسایت های نقد و بررسی ثبت نمایید : برای مثال شما وبسایتی دارید که در آن فیلم ها و سریال های ایرانی و خارجی به صورت آنلاین برای کاربران نمایش داده می شود در این صورت می توانید وب سایت هایی که حوزه کاریشان نقد و بررسی فیلم ها است را پیدا کرده و با نظر دادن در سایت آنها و به اشتراک گذاری لینک خود ترافیک بازگشتی برای سایت خود ایجاد کنید چراکه قطعا علاقه مندان زیادی در آن وبسایت به حوزه کاری شما وجود خواهد داشت.
  • پست مهمان یا رپورتاژ آگهی ایجاد کنید : در وبسایت هایی که مرتبط با سایت و کسب وکار شما هستند عضو شده و پست مهمان بگذارید یا در وبسایت هایی که رپورتاژ آگهی انجام می دهند و بازدیدکنندگان فراوانی دارند تبلیغات داشته باشید تا ترافیک بازگشتی بدست آورید.
  • عضویت فعال در شبکه های اجتماعی : امروزه شبکه های اجتماعی نقش بسزایی را در رشد کسب و کار ها دارند از این رو می توانید با انتخاب شبکه های اجتماعی مناسب و حضور فعال در آنها و با قراردادن لینک سایت خود در آنها ترافیک بازگشتی مناسبی را بدست آورید.
  • حضور فعال در تالارهای گفتمان : در فروم ها و انجمن هایی که به حوزه کاری شما مرتبط است شرکت کنید و حضور فعال داشته باشید ، کامنت های نامربوط ، تبلیغاتی یا بی ربط نگذارید و سعی کنید پاسخگوی سایر کاربران باشید تا آنها را از این روش به کسب وکار خود علاقه مند کرده و اطمینان آنها را جلب کنید.
  • انتشار اینفوگرافیک : امروزه استقبال افراد از تصاویر گرافیکی و اینفوگرافیک ها بسیار همه گیر شده است و کاربران دوست دارند با استفاده از تصاویر اطلاعات کسب کنند بنابراین می توانید با طراحی اینفوگرافیک های جذاب بسیاری از مقالات در حوزه کاری خود را به کاربران آموزش دهید و در این صورت کاربران اینفوگرافیک های شما را به اشتراک گذاشته و ترافیک بازگشتی خوبی بدست می آورید.

امیدوارم که با این واژه و روش های پیاده سازی آن آشنا شده باشید و اگر مطالعه ی این مطلب برایتان مفید واقع شد آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.


حمیده سلامی
حمیده سلامی

دانشجوی کارشناسی کامپیوتر

دانشجوی کارشناسی مهندسی کامپیوتر _ IT

نظرات