حمیده سلامی
دانشجوی کارشناسی کامپیوتر

Hotlinking در سئو چیست؟ بررسی مفهوم هات لینکینگ در SEO

هاتلینکینگ یا سرقت پهنای باند در سئو چیست؟ چگونه از ایجاد هات لینگ در Cpanel جلوگیری کنیم؟ با یک واژه و اصطلاح کاربردی دیگر در اصول و الفبای سئو با شما علاقه مندان به این مبحث همراه هستم. در این مطلب قصد دارم تحت عنوان یک نکته ی کوتاه شما را با مفهوم کلی این واژه و روش جلوگیری از آن آشنا کنم بنابراین پیشنهاد می کنم تا انتها این مطلب را مطالعه کنید.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
هات لینک در سئو چیست؟

هات لینک یا HotLink در سئو چیست؟

زمانیکه شما مطلب و تصاویری را در وبسایت خود به اشتراک می گذارید ممکن است افرادی پیدا شوند که سعی در پر کردن وبلاگ و وبسایت های خود با مطالبی از وبسایت های دیگر هستند از این رو مطالب سایت شما را کپی کرده و در سایت خود قرار می دهند.در واقع زمانیکه یک هاست را خریداری می کنید دارای محدودیت پهنای باند است و باید از هدر رفتن پهنای باند جلوگیری کرد. می توان این طور گفت که HotLink لینک مستقیمی به یک فایل ، تصویر یا ویدیو می باشد که کپی مستقیم تصویر از سایت شما و قرار دادن آن در یک سایت دیگر موجب می شود که موقع باز شدن تصاویر و نمایش آن برای کاربران پهنای باند شما دزدیده شود و این به ضرر سایت شماست.

چگونه از ایجاد هات لینک جلوگیری کنیم؟

  1. به تنظیمات CPanel بروید.
  2. Hotlink protection را از قسمت security انتخاب کنید.
  3. در قسمت Urls to allow access دامنه هایی را که قصد دارید هات لینک را برایشان غیرفعال کنید انتخاب کنید.
  4. پسوندهایی را که نمی خواهید به آنها لینک مستقیم داده شود مانند تصویر (jpg،png،gifو...) در block direct access for this extensions وارد کنید.
  5. همچنین می توانید از طریق قراردادن دستوراتی در فایل .htaccess از هات لینک جلوگیری کنید.

حمیده سلامی
حمیده سلامی

دانشجوی کارشناسی کامپیوتر

دانشجوی کارشناسی مهندسی کامپیوتر _ IT

نظرات