محمد نصیری
بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

آیا سن دومین در سئو تاثیر دارد؟ به زبان ساده

آیا سن دامنه یا Domain در سئوی وب سایت تاثیر دارد؟ یکی از نکاتی که بعد از تغییر برند ITPRO به TOSINSO برای ما اهمیت داشت این بود که آیا سن دامنه ، یعنی زمانیکه اون دامنه در حال فعالیت در دنیای وب بوده ، در سئو و بهتر دیده شدن مطالب وب سایت تاثیری داره یا خیر ؟ این سئوال رو از ابعاد مختلفی میشه بررسی کرد .

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

بعد اول این هست که اگر دامنه ای که شما دارید سالها در یک حوزه تخصصی مشخص فعال بوده و در ادامه شما اون رو دارید مدیریت می کنید در همون حوزه تخصصی ، در این حالت بله ، گوگل ترجیحش این هست که کمی قدمت دامنه رو برای اولویت در نمایش مطالب اون وب سایت در نظر بگیره . در زیر سن دامنه tosinso.com رو که نزدیک به 2 سال هست رو مشاهده می کنید :

tosinso.com	22 April, 2017	1 Years, 11 Months 	02 April, 2019

اما اگر دامنه شما قبلا در حوزه تخصصی یا حوزه ای غیر تخصصی فعال بوده که ارتباطی به فعالیت فعلی یا جدید دامنه نداشته باشه ، باید بگم چندان ارزشی نداره قدمت دامنه . بزارید یک مثال ملموس تر برای شما بزنم ، ما 6 سال با دامنه tosinso.com در دنیای وب فعال بودیم و کلی محتوای ارزشمند داشتیم و داریم که طی سالها تولید شده بودند .

تقریبا گوگل ما رو به عنوان مرجع آیتی در کشور می شناخت و حتی اگر مطلبی بعد از کپی شدن در وب سایت ما ( بصورت موقت ) قرار می گرفت . بلافاصله توسط گوگل index می شود و در نتایج بالاتر از دیگران نمایش داده می شد و ما به نوعی انگار مورد اعتماد گوگل قرار گرفته بودیم .در زیر سن دامنه tosinso.com رو که بیشتر از 10 سال هست رو مشاهده می کنید :

tosinso.com	24 October, 2008	10 Years, 5 Months 	

با تغییر کردن دومین وب سایت از tosinso.com به tosinso.com یا همون عملیات تغییر برند ، این فرآیند نه تنها کند شد بلکه به مشکل هم خورد . گوگل اعتمادش به دامنه جدید رو تا حدی از دست داده بود و به خوبی دومین قدیمی مطالب رو در صفحات اصلیش نمایش نمی داد . چون دامنه tosinso.com یک دامنه تازه وارد بود و هنوز در اون حوزه خودش رو اثبات نکرده بود .

این فرآیند تقریبا یک سالی زمان برد تا مجددا گوگل بتونه به دامنه tosinso.com هم به شکلی که به دامنه tosinso.com نگاه می کرد نگاه کنه . بنابراین نتیجه شخصی و تجربی بنده این هست که بله ، تا حدی سن دامنه در نتایج نمایش گوگل تاثیر داره اما با محتوای به روز و مستمر و سئوی بهینه میشه این فاکتور رو نداشت و رشد کرد . البته به همون ترتیب که شما تولید محتوا می کنید طبیعتا سن دامنه شما هم بیشتر خواهد شد . اگر در این خصوص نظری دارید خوشحال میشیم در ادامه مطرح کنید با تشکر


محمد نصیری
محمد نصیری

بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

محمد نصیری هستم ، هکر قانونمند و کارشناس امنیت سایبری ، سابقه همکاری با بیش از 50 سازمان دولتی ، خصوصی ، نظامی و انتظامی در قالب مشاور ، مدرس و مدیر پروژه ، مدرس دوره های تخصص شبکه ، امنیت ، هک و نفوذ ، در حال حاضر در ایران دیگه رسما فعالیتی غیر از مشاوره انجام نمیدم و مقیم کشور ترکیه هستم ، عاشق آموزش و تدریس هستم و به همین دلیل دوره های آموزشی که ضبط می کنم در دنیا بی نظیر هستند.

نظرات